1. Przemyśl, co chcesz i co możesz zrealizować w trybie on-line. Pamiętaj, że w zależności od przedmiotu, jakiego uczysz możesz skorzystać z treści odpowiadających podstawie programowej wg, której nauczasz na następujących serwisach:
- https://epodreczniki.pl/
- http://scholaris.pl/
- www. twinkl.com/
- www.ted.ed.com/
- www.khanacademy.org/
2. Jak wykorzystać zasoby on-line możesz przeczytać tu:
- https://www.ore.edu.pl/2019/09/kno/
- https://etwinning.pl/szkolenia
3. Możesz skorzystać z platformy nauczania zdalnego, gdzie wszyscy uczniowie będą zobowiązani do wykonywania zadań, jakie im zamieścisz:
- www.classroom.google.com
- www.edmodo.com
Jeśli tego dokładnie nie wiesz, sprawdź, czy Twoja szkoła nie korzysta przepadkiem z platformy nauczania zdalnego powiązanej z dziennikiem elektronicznym, którego używasz. A może korzystacie z platformy Moodle? Dopytaj o to Dyrektora/ nauczyciela informatyki.
4. Dotrzyj do swoich uczniów:
- Dziennik elektroniczny – wyślij wiadomość o rozpoczęciu uczenia on-line. Zbierz uczniów w grupie w jednej z aplikacji:
- Facebook Messenger
- Viber
- Discord
5. Uzgodnij z uczniami rozkład materiału na czas nieobecności w szkole, a także formy kontaktu: e-mail/aplikacja mobilna. Przedstaw zakres materiału i formy zaliczania materiału.
6. Skorzystaj z możliwości wideokonferencji za pomocą bezpłatnych (niektóre przez 1 miesiąc) platform:
- www.zoom.us
- https://whereby.com/information/pricing/
- https://www.webex.com/pricing/index.html
- www.clickmeeting.com
Możesz także organizować wideoczaty w popularnych aplikacjach – komunikatorach.
7. Umiejętności i wiedzę możesz sprawdzać za pomocą wypróbowanych już aplikacji:
- www.learningapps.org
- www.kahoot.com
- www.quizlet.com
- https://quizizz.com