efl lessons / for EFL teachers / listening · 15 listopada 2020

Slow down, take it slow…

I. What is best done fast and what slow? Who usually makes you do things fast? When do you slow down?

II. Please translate these lines below into English. You might want to work in pairs or in groups.

  1. Możesz myśleć, że twój czas nigdy się nie kończy
  2. Ale dostajesz jedno życie
  3. I powinieneś to zrobić dobrze
  4. Tak mówię
  5. Ale śmiało i spróbuj
  6. Tylko jedno życie
  7. Wiesz, że nie będzie drugiego razu
  8. Zwolnij, zwolnij zanim zaczniesz
  9. Uwaga, jeśli go wysadzisz, wiesz, że musisz iść
  10. Zwolnij, zwolnij zanim zaczniesz
  11. Wiesz, że musisz iść
  12. Zwolnij, zwolnij zanim zaczniesz
  13. Wiesz, że musisz iść
  14. Raz za razem próbujesz utknąć w martwym punkcie
  15. Ale zakończenie jest nieuniknione
  16. Raz za razem próbujesz utknąć w martwym punkcie
  17. Ale zakończenie jest nieuniknione

III. Now listen to the song and compare your translations with the original:

IV. Answer the questions:

  • What does the song make you feel/ think?
  • What does it mean to live a fast life?
  • Do you live a slow or fast life?
  • Is it important to lead a slow life or a fast one?

V. Practise:

https://www.psychologytoday.com/us/blog/how-parent-teen/201512/teenage-stress

singlelifebyhappycamper_fillingaps-1

Video quiz questions (printable)

based on https://en.islcollective.com/video-lessons/single-life

1) What is her age?

  • She’s a teenager.
  • She’s a young adult.
  • She’s a pensioner.
  • She’s middle-aged.

2) What happened? Put the words in order: OLDER GOT SHE

3) What is she holding?Fill the gap: She’s holding a ________________________

4) What happened to her?Answer the question using your own words

5) How old is she now?

  • She’s middle-aged.
  • She’s a young adult.
  • She’s a pensioner.
  • She’s a teenager.

6) What happened to her? Put the words in order: old very She fast. got

7) What happened to her? Answer the question using your own words