I. What is best done fast and what slow? Who usually makes you do things fast? When do you slow down?
II. Please translate these lines below into English. You might want to work in pairs or in groups.
- Możesz myśleć, że twój czas nigdy się nie kończy
- Ale dostajesz jedno życie
- I powinieneś to zrobić dobrze
- Tak mówię
- Ale śmiało i spróbuj
- Tylko jedno życie
- Wiesz, że nie będzie drugiego razu
- Zwolnij, zwolnij zanim zaczniesz
- Uwaga, jeśli go wysadzisz, wiesz, że musisz iść
- Zwolnij, zwolnij zanim zaczniesz
- Wiesz, że musisz iść
- Zwolnij, zwolnij zanim zaczniesz
- Wiesz, że musisz iść
- Raz za razem próbujesz utknąć w martwym punkcie
- Ale zakończenie jest nieuniknione
- Raz za razem próbujesz utknąć w martwym punkcie
- Ale zakończenie jest nieuniknione
III. Now listen to the song and compare your translations with the original:
IV. Answer the questions:
- What does the song make you feel/ think?
- What does it mean to live a fast life?
- Do you live a slow or fast life?
- Is it important to lead a slow life or a fast one?
V. Practise:
https://www.psychologytoday.com/us/blog/how-parent-teen/201512/teenage-stress
- https://en.islcollective.com/video-lessons/single-life-will-prediction
- https://en.islcollective.com/video-lessons/single-life-past-simple-vs-past-continuous-practice
Video quiz questions (printable)
based on https://en.islcollective.com/video-lessons/single-life
1) What is her age?
- She’s a teenager.
- She’s a young adult.
- She’s a pensioner.
- She’s middle-aged.
2) What happened? Put the words in order: OLDER GOT SHE
3) What is she holding?Fill the gap: She’s holding a ________________________
4) What happened to her?Answer the question using your own words
5) How old is she now?
- She’s middle-aged.
- She’s a young adult.
- She’s a pensioner.
- She’s a teenager.
6) What happened to her? Put the words in order: old very She fast. got
7) What happened to her? Answer the question using your own words